Ar-Ge Faaliyetleri

Titreşim sönümleme çözümleri konusundaki 1974 ‘ten günümüze kadar gelen tecrübemizle, müşterilerden gelen istekleri karşılayacak ürünün tasarımını gerçekleştiriyoruz.

Bayrak Lastik olarak binek, hafif ve ağır ticari vasıta üreticilerine Tam Hizmet Tedarikçisi (Full Servis Supplier), Tasarım Ortağı (Co-Design) ve Ürün Üreticisi gibi farklı seviyelerde, sistem tasarımı, ürün tasarımı, sayısal ve fiziksel doğrulamalar ve  prototip parça üretimi gibi hizmetler sağlamaktayız.

Yapısal dayanım ve sürüş konforu ile ilgili unsurları sanal ortamda doğrulamak için, uzman kadro ve yöntemlerimizle otomotiv ve diğer sektörlere çözümler sunmaktayız. Sanal doğrulama metotlarını kullanarak gerçeği sanal ortama taşıyor, tasarım-üretilebilirlik ve maliyet gerekliliklerini temel alarak en güvenilir ürüne ulaşmayı hedefliyoruz.

Bayrak Lastik bünyesinde gerçekleştirilen sanal doğrulama çalışmaları, modern ürün geliştirme süreçlerinin ayrılmaz bir parçasıdır. Bu sayede yenilikçi fikirlerin geliştirilmesi ve doğrulama çalışmaları hızlı bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Ürün geliştirme süreçlerimizde geleneksel V metodu ile birlikte yenilikçi bir metot olan benzetim tabanlı ürün tasarım metodu (Simulation Driven Design) da sıklıkla kullanılmaktadır. 

*****

Teklif süreçlerinden itibaren ürün geliştirme döngüsü içinde, müşterilerimizle ortaklaşa çalışarak, müşteri ister ve gerekliliklerine uygun ürün, sanal ortamda geliştirilmektedir.  Araç süspansiyon parçalarından motor takozlarına, değişik özellik ve kullanım yerleri olan tekil kauçuk veya kauçuk-metal etkileşimli titreşim sönümleyici parçaların doğrulamalarında sonlu elemanlar yöntemi kullanılmaktadır.  

Sonlu elemanlar yöntemi ile gerçekleştirilen doğrulama analizleri aşağıdaki ana başlıklardan oluşur:

•    Statik Analizler
•    Dinamik Analizler
•    Yorulma Analizleri
•    Optimizasyon

Gerçekleştirilen statik ve dinamik analizlerde; malzeme, temas ve büyük deformasyon kaynaklı doğrusal olmayan tüm etkiler hesaba dahil edilmektedir. Özellikle kauçuk malzememin hiperelastik davranışının doğru bir şekilde tanımlanabilmesi, bu tip analizler için büyük önem taşır. Bu nedenle kauçuk malzemelerin özellikleri, malzeme karakterizasyon testleri ile belirlenir ve elde edilen sonuçlara göre uygun malzeme modeli kullanılarak sanal ortama aktarılır. 

Sanal analizler ile elde edilen sonuçların fiziksel testler ve tersine mühendislik yöntemleri ile doğrulanması, bu kapsamda gerçekleştirilen çalışmaların ayrılmaz bir parçası olup ve sürekli iyileşme için de en büyük fırsattır. Fiziksel test sonuçları ile sanal analiz sonuçları karşılaştırılır ve aradaki uyum araştırılır.  Olası farklılıkların sebepleri araştırılarak daha sonraki analizlerin korelasyonunun daha başarılı olması sağlanır.  

Statik Analizler

Ürün geliştirme sürecinde yapılan çalışmaların temelini oluşturan statik analizler, aşağıda belirtilen analiz tiplerini içerir.

•    Direngenlik Analizleri
•    Kuvvet – Deplasman eğrileri oluşturma analizleri
•    Burçlarda çakma/çıkma yükü belirleme analizleri
•    Yapısal dayanım analizleri 

 

Direngenlik analizleri, her türlük kauçuk parçalardaki statik direngenliklerin tespiti için yapılan analizlerdir. Direngenliklerin yönleri, motor ve şanzıman takozları için koordinat sistemindeki yönler ile adlandırılırken burç parçaları özelinde aşağıdaki şekilde adlandırılır.

•    Eksenel Direngenlik 
•    Radyal Direngenlik
•    Torsiyonel Direngenlik
•    Kardanik Direngenlik

Bu analizler öncesinde üretim süreçlerinin etkilerine mutlaka dikkat edilmelidir. Bu nedenle direngenlik analizleri öncesinde proses analizleri gerçekleştirilir. 

 

Kauçuk Burç Proses Analizleri

Statik kuvvet / deplasman eğrileri kauçuk parçalar için tanımlanan temel karakteristiklerden biridir. Bu kapsamda yapılan analizler ile oluşturulan tasarımın kendisinden beklenen eğriye sahip olup olmadığı tespit edilir. 

 

Kauçuk Direngenlik Analizleri

Kauçuk burç tasarımlarında dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli tasarım kriteri ise burç çıkma yüküdür. Burçların üzerine gelen eksenel yük, içerisinde bulunduğu kovandan çıkmasına yol açmamalıdır. Bu nedenle oluşturulan tasarımın minimum çıkma yükünün belirlenmesi ve sanal analizlerle doğrulanması gerekir.

 

İki borulu Burç Çıkma Benzetimi


Yapısal dayanım analizleri, metal ve kauçuk parçaların, teknik şartnamelerde belirtilen uç yükleme koşullarında bile istenilen gerilme ve deformasyon değerleri içerisinde kalıp kalmadığının kontrolü için yapılan analizlerdir. 

Ar-Ge Faaliyetleri

Titreşim sönümleme çözümleri konusundaki 1974 ‘ten günümüze kadar gelen tecrübemizle, müşterilerden gelen istekleri karşılayacak ürünün tasarımını gerçekleştiriyoruz.

Bayrak Lastik olarak binek, hafif ve ağır ticari vasıta üreticilerine Tam Hizmet Tedarikçisi (Full Servis Supplier), Tasarım Ortağı (Co-Design) ve Ürün Üreticisi gibi farklı seviyelerde, sistem tasarımı, ürün tasarımı, sayısal ve fiziksel doğrulamalar ve  prototip parça üretimi gibi hizmetler sağlamaktayız.

Yapısal dayanım ve sürüş konforu ile ilgili unsurları sanal ortamda doğrulamak için, uzman kadro ve yöntemlerimizle otomotiv ve diğer sektörlere çözümler sunmaktayız. Sanal doğrulama metotlarını kullanarak gerçeği sanal ortama taşıyor, tasarım-üretilebilirlik ve maliyet gerekliliklerini temel alarak en güvenilir ürüne ulaşmayı hedefliyoruz.

Bayrak Lastik bünyesinde gerçekleştirilen sanal doğrulama çalışmaları, modern ürün geliştirme süreçlerinin ayrılmaz bir parçasıdır. Bu sayede yenilikçi fikirlerin geliştirilmesi ve doğrulama çalışmaları hızlı bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Ürün geliştirme süreçlerimizde geleneksel V metodu ile birlikte yenilikçi bir metot olan benzetim tabanlı ürün tasarım metodu (Simulation Driven Design) da sıklıkla kullanılmaktadır. 

*****

Teklif süreçlerinden itibaren ürün geliştirme döngüsü içinde, müşterilerimizle ortaklaşa çalışarak, müşteri ister ve gerekliliklerine uygun ürün, sanal ortamda geliştirilmektedir.  Araç süspansiyon parçalarından motor takozlarına, değişik özellik ve kullanım yerleri olan tekil kauçuk veya kauçuk-metal etkileşimli titreşim sönümleyici parçaların doğrulamalarında sonlu elemanlar yöntemi kullanılmaktadır.  

Sonlu elemanlar yöntemi ile gerçekleştirilen doğrulama analizleri aşağıdaki ana başlıklardan oluşur:

•    Statik Analizler
•    Dinamik Analizler
•    Yorulma Analizleri
•    Optimizasyon

Gerçekleştirilen statik ve dinamik analizlerde; malzeme, temas ve büyük deformasyon kaynaklı doğrusal olmayan tüm etkiler hesaba dahil edilmektedir. Özellikle kauçuk malzememin hiperelastik davranışının doğru bir şekilde tanımlanabilmesi, bu tip analizler için büyük önem taşır. Bu nedenle kauçuk malzemelerin özellikleri, malzeme karakterizasyon testleri ile belirlenir ve elde edilen sonuçlara göre uygun malzeme modeli kullanılarak sanal ortama aktarılır. 

Sanal analizler ile elde edilen sonuçların fiziksel testler ve tersine mühendislik yöntemleri ile doğrulanması, bu kapsamda gerçekleştirilen çalışmaların ayrılmaz bir parçası olup ve sürekli iyileşme için de en büyük fırsattır. Fiziksel test sonuçları ile sanal analiz sonuçları karşılaştırılır ve aradaki uyum araştırılır.  Olası farklılıkların sebepleri araştırılarak daha sonraki analizlerin korelasyonunun daha başarılı olması sağlanır.  

Dinamik Analizler

Kauçuk-metal parçaların dinamik yükler altında gösterdiği davranışlar statik durumdaki özelliklerine göre farklılık göstermektedir. Bu nedenle bu tip analizlerde kauçuğun dinamik davranışları da dikkate alınmalıdır.

NVH başlığı altında toplanabilen bu gruptaki analizler şunlardır:

•    Sistem veya parça modal analizleri
•    Frekans cevap analizleri
•    Zamana bağlı dinamik analizler 

 

Askı Sisteminin Zamana Bağlı Dinamik Analizi

 

Frekans Cevap Analizi

Ar-Ge Faaliyetleri

Titreşim sönümleme çözümleri konusundaki 1974 ‘ten günümüze kadar gelen tecrübemizle, müşterilerden gelen istekleri karşılayacak ürünün tasarımını gerçekleştiriyoruz.

Bayrak Lastik olarak binek, hafif ve ağır ticari vasıta üreticilerine Tam Hizmet Tedarikçisi (Full Servis Supplier), Tasarım Ortağı (Co-Design) ve Ürün Üreticisi gibi farklı seviyelerde, sistem tasarımı, ürün tasarımı, sayısal ve fiziksel doğrulamalar ve  prototip parça üretimi gibi hizmetler sağlamaktayız.

Yapısal dayanım ve sürüş konforu ile ilgili unsurları sanal ortamda doğrulamak için, uzman kadro ve yöntemlerimizle otomotiv ve diğer sektörlere çözümler sunmaktayız. Sanal doğrulama metotlarını kullanarak gerçeği sanal ortama taşıyor, tasarım-üretilebilirlik ve maliyet gerekliliklerini temel alarak en güvenilir ürüne ulaşmayı hedefliyoruz.

Bayrak Lastik bünyesinde gerçekleştirilen sanal doğrulama çalışmaları, modern ürün geliştirme süreçlerinin ayrılmaz bir parçasıdır. Bu sayede yenilikçi fikirlerin geliştirilmesi ve doğrulama çalışmaları hızlı bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Ürün geliştirme süreçlerimizde geleneksel V metodu ile birlikte yenilikçi bir metot olan benzetim tabanlı ürün tasarım metodu (Simulation Driven Design) da sıklıkla kullanılmaktadır. 

*****

Teklif süreçlerinden itibaren ürün geliştirme döngüsü içinde, müşterilerimizle ortaklaşa çalışarak, müşteri ister ve gerekliliklerine uygun ürün, sanal ortamda geliştirilmektedir.  Araç süspansiyon parçalarından motor takozlarına, değişik özellik ve kullanım yerleri olan tekil kauçuk veya kauçuk-metal etkileşimli titreşim sönümleyici parçaların doğrulamalarında sonlu elemanlar yöntemi kullanılmaktadır.  

Sonlu elemanlar yöntemi ile gerçekleştirilen doğrulama analizleri aşağıdaki ana başlıklardan oluşur:

•    Statik Analizler
•    Dinamik Analizler
•    Yorulma Analizleri
•    Optimizasyon

Gerçekleştirilen statik ve dinamik analizlerde; malzeme, temas ve büyük deformasyon kaynaklı doğrusal olmayan tüm etkiler hesaba dahil edilmektedir. Özellikle kauçuk malzememin hiperelastik davranışının doğru bir şekilde tanımlanabilmesi, bu tip analizler için büyük önem taşır. Bu nedenle kauçuk malzemelerin özellikleri, malzeme karakterizasyon testleri ile belirlenir ve elde edilen sonuçlara göre uygun malzeme modeli kullanılarak sanal ortama aktarılır. 

Sanal analizler ile elde edilen sonuçların fiziksel testler ve tersine mühendislik yöntemleri ile doğrulanması, bu kapsamda gerçekleştirilen çalışmaların ayrılmaz bir parçası olup ve sürekli iyileşme için de en büyük fırsattır. Fiziksel test sonuçları ile sanal analiz sonuçları karşılaştırılır ve aradaki uyum araştırılır.  Olası farklılıkların sebepleri araştırılarak daha sonraki analizlerin korelasyonunun daha başarılı olması sağlanır.  

Yorulma Analizleri

Müşterinin teknik şartnamede belirttiği hedefler doğrultusunda blok, zamana bağlı yol verisi veya PSD verisi kullanılarak 3 farklı şekilde de yapılabilen analizlerdir.

Yol verisi kullanılarak yapılan yorulma analizlerinde, statik veya modal tabanlı dinamik yöntemden o problem için teorik olarak uygun olan yöntem kullanılmaktadır.

İhtiyaç halinde, yol verisi ile eşdeğer hasarı verecek blok çevrimler sinyal işleme çalışmaları yapılarak elde edilir ve yorulma analizler blok yorulma olarak devam edilir. 

Ar-Ge Faaliyetleri

Titreşim sönümleme çözümleri konusundaki 1974 ‘ten günümüze kadar gelen tecrübemizle, müşterilerden gelen istekleri karşılayacak ürünün tasarımını gerçekleştiriyoruz.

Bayrak Lastik olarak binek, hafif ve ağır ticari vasıta üreticilerine Tam Hizmet Tedarikçisi (Full Servis Supplier), Tasarım Ortağı (Co-Design) ve Ürün Üreticisi gibi farklı seviyelerde, sistem tasarımı, ürün tasarımı, sayısal ve fiziksel doğrulamalar ve  prototip parça üretimi gibi hizmetler sağlamaktayız.

Yapısal dayanım ve sürüş konforu ile ilgili unsurları sanal ortamda doğrulamak için, uzman kadro ve yöntemlerimizle otomotiv ve diğer sektörlere çözümler sunmaktayız. Sanal doğrulama metotlarını kullanarak gerçeği sanal ortama taşıyor, tasarım-üretilebilirlik ve maliyet gerekliliklerini temel alarak en güvenilir ürüne ulaşmayı hedefliyoruz.

Bayrak Lastik bünyesinde gerçekleştirilen sanal doğrulama çalışmaları, modern ürün geliştirme süreçlerinin ayrılmaz bir parçasıdır. Bu sayede yenilikçi fikirlerin geliştirilmesi ve doğrulama çalışmaları hızlı bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Ürün geliştirme süreçlerimizde geleneksel V metodu ile birlikte yenilikçi bir metot olan benzetim tabanlı ürün tasarım metodu (Simulation Driven Design) da sıklıkla kullanılmaktadır. 

*****

Teklif süreçlerinden itibaren ürün geliştirme döngüsü içinde, müşterilerimizle ortaklaşa çalışarak, müşteri ister ve gerekliliklerine uygun ürün, sanal ortamda geliştirilmektedir.  Araç süspansiyon parçalarından motor takozlarına, değişik özellik ve kullanım yerleri olan tekil kauçuk veya kauçuk-metal etkileşimli titreşim sönümleyici parçaların doğrulamalarında sonlu elemanlar yöntemi kullanılmaktadır.  

Sonlu elemanlar yöntemi ile gerçekleştirilen doğrulama analizleri aşağıdaki ana başlıklardan oluşur:

•    Statik Analizler
•    Dinamik Analizler
•    Yorulma Analizleri
•    Optimizasyon

Gerçekleştirilen statik ve dinamik analizlerde; malzeme, temas ve büyük deformasyon kaynaklı doğrusal olmayan tüm etkiler hesaba dahil edilmektedir. Özellikle kauçuk malzememin hiperelastik davranışının doğru bir şekilde tanımlanabilmesi, bu tip analizler için büyük önem taşır. Bu nedenle kauçuk malzemelerin özellikleri, malzeme karakterizasyon testleri ile belirlenir ve elde edilen sonuçlara göre uygun malzeme modeli kullanılarak sanal ortama aktarılır. 

Sanal analizler ile elde edilen sonuçların fiziksel testler ve tersine mühendislik yöntemleri ile doğrulanması, bu kapsamda gerçekleştirilen çalışmaların ayrılmaz bir parçası olup ve sürekli iyileşme için de en büyük fırsattır. Fiziksel test sonuçları ile sanal analiz sonuçları karşılaştırılır ve aradaki uyum araştırılır.  Olası farklılıkların sebepleri araştırılarak daha sonraki analizlerin korelasyonunun daha başarılı olması sağlanır.  

Optimizasyon

Herhangi bir kauçuk-metal parça tasarımında, parçanın kendisinden beklenen hedeflere hızlı bir şekilde ulaşabilmesini sağlamak için sonlu elemanlar tabanlı optimizasyon analizleri gerçekleştirilir. Bu çalışmalarda parçanın tasarımını belirleyen karakteristik ölçüler ve kullanılacak kauçuk hamurunun sertliği tasarım değişkenlerini oluşturur. Otomatik olarak gerçekleştirilen bu analizler ile istenilen hedeflere en uygun tasarım ve hamur seçimi modern yöntemler kullanılarak gerçekleştirilir. Geleneksel yöntemlerden farklı olarak temelini optimizasyon yöntemlerinin oluşturulduğu bu tasarım yöntemi simülasyon odaklı tasarım  (Simulation Driven Design) olarak adlandırılır. 

Bu kapsamada gerçekleştirilen optimizasyon çalışmaları şunlardır:

•    DoE (Design of Experiment)
•    Topoloji optimizasyonu
•    Topoğrafya optimizasyonu
•    Şekil optimizasyonu
•    Boyut optimizasyonu

Gerçekleştirilen DoE analizlerinin ardından oluşturulan cevap yüzeylerinin uygunluklarının yeterli görülmesi durumlarında optimizasyon adımlarında cevap yüzeyi yöntemi de kullanılmaktadır. 

 

Motor Takozu Topoloji Optimizasyonu ve Geliştirilen Tasarım

 

                       
 
 
 
 

 

İki Borulu Burç Şekil Optimizasyonu

 

Ölçüm ve Test

Tasarımı gerçekleştirilen bir parçanın,  teknik şartnamede belirtilen; statik, dinamik ve ömür ile ilgili hedefleri sağlayıp sağlamadığı fiziksel olarak test edilir. Sonuçların uygun olması durumunda geliştirilen tasarıma tasarım onayı verilir.

Bu kapsamada gerçekleştirilen testler aşağıdaki gibi sınıflandırılır:

  • Statik Testler
  • Dinamik Testler
  • Yüksek Frekans Testi
  • Yorulma Testleri
  • Yaşlandırma ve Çökme Testleri
  • Korozyon Testleri

 

Statik Testler

250 kN kuvvet ve 1130 Nm tork kapasitesine kadar elektromekanik çekme-basma test makinelerinde gerçekleştirilir.

Bu kapsamada yapılan testlerin bazıları şunlardır:

  • Statik direngenlik ölçümleri
  • Yapışma testleri
  • Çakma-çıkma testleri

 

 

 

Ölçüm ve Test

Tasarımı gerçekleştirilen bir parçanın,  teknik şartnamede belirtilen; statik, dinamik ve ömür ile ilgili hedefleri sağlayıp sağlamadığı fiziksel olarak test edilir. Sonuçların uygun olması durumunda geliştirilen tasarıma tasarım onayı verilir.

Bu kapsamada gerçekleştirilen testler aşağıdaki gibi sınıflandırılır:

  • Statik Testler
  • Dinamik Testler
  • Yüksek Frekans Testi
  • Yorulma Testleri
  • Yaşlandırma ve Çökme Testleri
  • Korozyon Testleri

 

Dinamik Testler

10 kN kuvvet ve 1000 Hz frekans kapasitesine kadar tek eksenli, 25 kN ve 80 Hz frekans kapasitesine kadar 3 eksenli dinamik testler yapılabilmektedir.

Servohidrolik test makinelerinde gerçekleştirilen bu testlerin kapsamı şöyledir:

  • -129°C / +200°C sıcaklık aralığındadır.
  • Dinamik direngenlik ve faz açısı ölçümlerinden oluşur.

 

Ölçüm ve Test

Tasarımı gerçekleştirilen bir parçanın,  teknik şartnamede belirtilen; statik, dinamik ve ömür ile ilgili hedefleri sağlayıp sağlamadığı fiziksel olarak test edilir. Sonuçların uygun olması durumunda geliştirilen tasarıma tasarım onayı verilir.

Bu kapsamada gerçekleştirilen testler aşağıdaki gibi sınıflandırılır:

  • Statik Testler
  • Dinamik Testler
  • Yüksek Frekans Testi
  • Yorulma Testleri
  • Yaşlandırma ve Çökme Testleri
  • Korozyon Testleri

 

Yüksek Frekans Testi

Elektrodinamik sarsıcılarda (shaker) rezonans frekansı tayini yapılmaktadır.  5 - 6300 Hz frekans ve 940 N kuvvet kapasitesine kadar testler yapılabilmektedir.

 

Ölçüm ve Test

Tasarımı gerçekleştirilen bir parçanın,  teknik şartnamede belirtilen; statik, dinamik ve ömür ile ilgili hedefleri sağlayıp sağlamadığı fiziksel olarak test edilir. Sonuçların uygun olması durumunda geliştirilen tasarıma tasarım onayı verilir.

Bu kapsamada gerçekleştirilen testler aşağıdaki gibi sınıflandırılır:

  • Statik Testler
  • Dinamik Testler
  • Yüksek Frekans Testi
  • Yorulma Testleri
  • Yaşlandırma ve Çökme Testleri
  • Korozyon Testleri

 

Yorulma Testleri

Servohidrolik test makinelerinde ürünlerin dayanıklılık testleri yapılmaktadır. Çok eksende dayanıklılık testlerini gerçekleştirmek için farklı kapasitelerde doğrusal ve açısal eyleyiciler (actuator) kullanılmaktadır. Sahadaki sonuçlara en yakın sonuçları elde edebilmek için gerçekleştirilen testlerde yol verileri (Road Load Data) kullanılabilmektedir.

Yorulma testi bankoları ile;

  • 80 Hz frekans, 250 kN kuvvet ve 50 derece açıya kadar
  • 50° / +200°C sıcaklık aralıklarında testler yapılabilmektedir. 

 

Bununla birlikte 10 kN ve 80 Hz ‘e kadar aynı anda 3 eksenden yükleyerek yol verisi veya blok kuvvet uygulanabilmektedir.

Ölçüm ve Test

Tasarımı gerçekleştirilen bir parçanın,  teknik şartnamede belirtilen; statik, dinamik ve ömür ile ilgili hedefleri sağlayıp sağlamadığı fiziksel olarak test edilir. Sonuçların uygun olması durumunda geliştirilen tasarıma tasarım onayı verilir.

Bu kapsamada gerçekleştirilen testler aşağıdaki gibi sınıflandırılır:

  • Statik Testler
  • Dinamik Testler
  • Yüksek Frekans Testi
  • Yorulma Testleri
  • Yaşlandırma ve Çökme Testleri
  • Korozyon Testleri

 

Yaşlandırma ve Çökme Testleri

Farklı ortam sıcaklıklarında ve belli yük altında zamana bağlı olarak deformasyon testleri yapılmaktadır. Termik şok, termal çevrim, farklı nem ve sıcaklıklarda yaşlandırma testleri yapılabilmektedir.

Bu testler:

  • -70°C  / +180°C sıcaklık aralığında,
  • %10 / %98 nem aralığında yapılabilmektedir.
     

 

Ölçüm ve Test

Tasarımı gerçekleştirilen bir parçanın,  teknik şartnamede belirtilen; statik, dinamik ve ömür ile ilgili hedefleri sağlayıp sağlamadığı fiziksel olarak test edilir. Sonuçların uygun olması durumunda geliştirilen tasarıma tasarım onayı verilir.

Bu kapsamada gerçekleştirilen testler aşağıdaki gibi sınıflandırılır:

  • Statik Testler
  • Dinamik Testler
  • Yüksek Frekans Testi
  • Yorulma Testleri
  • Yaşlandırma ve Çökme Testleri
  • Korozyon Testleri

 

Korozyon Testleri

450 Lt. hacme sahip makinede farklı tuz konsantrasyonlarında ve sıcaklıklarda korozyon testleri yapılabilmektedir. 50°C sıcaklığa kadar testler yapılabilmektedir.

Hamur Üretimi

Hamur reçetesi tasarlamak, bitmiş bir ürün için gerekli fiziksel ve kimyasal özellikleri geliştirecek özel bir karışım elde etmek için elastomerleri ve katkı maddelerini seçme ve birleştirme sanatı ve bilimidir.

Seri üretimde 100’ün üzerinde reçetesi bulunan Bayrak Lastik, laboratuvar ölçekli karışım tesisi ve Hamur Geliştirme Laboratuvarı ile yeni pazar taleplerine göre yeni reçeteler geliştirmeye devam etmektedir.

Reçete Tasarlama Adımları

1.
Ürün beklentileri
2.
Hamur özelliklerinin ve laboratuvar testlerinin belirlenmesi
3.
Hamur formülünün hazırlanması
4.
Deneme çalışmaları için ham madde istekleri
5.
Karıştırma isteklerinin gözden geçirilmesi
6.
İlk harmanın karıştırılması ve test edilmesi
7.
Laboratuvar test sonuçlarının, hamur beklentilerine göre gözden geçirilmesi
8.
İlk parçanın vulkanizasyonu (kalıplanması) ve test(ler)i
9.
Formülün gözden geçirilip ayarlanması

Hamur Üretimi

Hamur reçetesi tasarlamak, bitmiş bir ürün için gerekli fiziksel ve kimyasal özellikleri geliştirecek özel bir karışım elde etmek için elastomerleri ve katkı maddelerini seçme ve birleştirme sanatı ve bilimidir.

Seri üretimde 100’ün üzerinde reçetesi bulunan Bayrak Lastik, laboratuvar ölçekli karışım tesisi ve Hamur Geliştirme Laboratuvarı ile yeni pazar taleplerine göre yeni reçeteler geliştirmeye devam etmektedir.

Hamur Grupları

NR
Doğal (Tabi) Kauçuk; NR ile hamur hazırlama, yüksek mukavemet, üstün yorulma ve yüksek esneklik özellikleri ile NVH çözümleri için en iyi seçimdir. Yüksek frekanslı uygulamalar için ideal seçimdir.

NR+BR
Doğal Kauçuk & Bütadien Kauçuk Karışımları; NR’yi BR ile karıştırmak üstün aşınma direnci ve ısı-oluşumu özellikleri sağlar.

EPDM
Etilen-Propilen Dien Monomeri; EPDM ile hamur hazırlama, ozon, hava koşulları ve kimyasallara karşı mükemmel direnç sağlar. Peroksit ile kürlenen karışımlar, 150°C’ye kadar mükemmel ısıl yaşlandırma ve kalıcı deformasyon özellikleri gösterir.


Diğer Hamurlar;

SBR : Stiren Bütadien Kauçuk
NBR : Nitril Bütadien Kauçuk
CR : Polikloropren

Kalıp Tasarım

Bayrak Lastik, üretimde ihtiyaç duyduğu kalıpların tamamını tecrübeli ve güçlü mühendis kadrosuyla kendi bünyesinde tasarlayıp, imal etmektedir. Seri üretimdeki bağlama, kontrol, ölçüm, test vb. amaçlı kullanılan tüm Fikstür ve Aparatlar da ayrıca Kalıphane tarafından geliştirilerek, üretilmektedir. Kalıp ve Üretimi geliştirmek için 45 yıllık tecrübesine ilave olarak, Catia / SigmaSOFT Simulation vb. CAD-CAM-CAE mühendislik programlarını kullanmaktadır.

Bu doğrultuda tasarım ve imalatı yapılan Kalıplar:

  • Kauçuk Enjeksiyon
  • Alüminyum Enjeksiyon
  • Plastik Enjeksiyon
  • Sac Metal Kalıpları