Motor Bağlantıları

Motor bağlantılarının, bir başka deyişle  motor askı sistemlerinin temel görevi, motoru gövdeye bağlayarak ağırlığını taşımaktır.

Bununla birlikte,  yoldan gelen titreşimlerin etkisi altında hareket eden motorun titreşimleri de motor takozları üzerinden gövdeye iletilir.  Bu nedenle, düşük frekanslı titreşimlerin sönümlenirken yüksek frekanslı titreşimlerin gövdeden izole edilmesi de, motor takozlarının temel görevlerindendir.

Ayrıca motorun bu etkiler altında mevcut geometriye göre konumlanması ve üç yönde hareketinin paketleme koşullarına göre sınırlanması da takozların bir diğer görevidir.

Motor askı sistemini oluşturan motor bağlantıları vulkanize edilmiş kauçuk-metal parçalardan oluşur.  Firmamızda üretilen motor bağlantıları aşağıdaki 4 ana grupta toplanmaktadır.

  • Motor Takozları (Konvansiyonel)
  • Hidrolik Motor Takozları
  • Şanzıman Takozları
  • Tork Kolları

Motor Takozları (Konvansiyonel)

Ana bileşenlerini şanzıman ve motorun oluşturduğu güç grubunun motor tarafını gövdeye bağlayan bağlantı elemanıdır.  Motoru gövdeye bağlarken motor titreşimlerini sönümlere gövdeye aktarılmasını engeller. Bu sayede titreşim yalıtımı sağlar.

Motor takozunun ana bileşeni olan lastiğin geometrisi ve hamuru, istenilen dinamik karakteristiğe uygun olacak şekilde tasarlanır ve geliştirilir.

 

Motor Bağlantıları

Motor bağlantılarının, bir başka deyişle  motor askı sistemlerinin temel görevi, motoru gövdeye bağlayarak ağırlığını taşımaktır.

Bununla birlikte,  yoldan gelen titreşimlerin etkisi altında hareket eden motorun titreşimleri de motor takozları üzerinden gövdeye iletilir.  Bu nedenle, düşük frekanslı titreşimlerin sönümlenirken yüksek frekanslı titreşimlerin gövdeden izole edilmesi de, motor takozlarının temel görevlerindendir.

Ayrıca motorun bu etkiler altında mevcut geometriye göre konumlanması ve üç yönde hareketinin paketleme koşullarına göre sınırlanması da takozların bir diğer görevidir.

Motor askı sistemini oluşturan motor bağlantıları vulkanize edilmiş kauçuk-metal parçalardan oluşur.  Firmamızda üretilen motor bağlantıları aşağıdaki 4 ana grupta toplanmaktadır.

  • Motor Takozları (Konvansiyonel)
  • Hidrolik Motor Takozları
  • Şanzıman Takozları
  • Tork Kolları

Hidrolik Motor Takozları

Motor takozlarında, özellikle belirli bir frekans aralığında oldukça yüksek sönüm yeteneğinin  beklendiği durumlarda hidrolik motor takozları kullanılır.  Yüksek sönüm yeteneği, ana kauçuk içerisine eklenen hidrolik sıvı ile elde edilir. Hidrolik sıvının geçtiği hidrolik ünite, lastik geometrisi ve hamuru, istenilen dinamik karakteristiği sağlayacak şekilde tasarlanır ve geliştirilir.

 

Motor Bağlantıları

Motor bağlantılarının, bir başka deyişle  motor askı sistemlerinin temel görevi, motoru gövdeye bağlayarak ağırlığını taşımaktır.

Bununla birlikte,  yoldan gelen titreşimlerin etkisi altında hareket eden motorun titreşimleri de motor takozları üzerinden gövdeye iletilir.  Bu nedenle, düşük frekanslı titreşimlerin sönümlenirken yüksek frekanslı titreşimlerin gövdeden izole edilmesi de, motor takozlarının temel görevlerindendir.

Ayrıca motorun bu etkiler altında mevcut geometriye göre konumlanması ve üç yönde hareketinin paketleme koşullarına göre sınırlanması da takozların bir diğer görevidir.

Motor askı sistemini oluşturan motor bağlantıları vulkanize edilmiş kauçuk-metal parçalardan oluşur.  Firmamızda üretilen motor bağlantıları aşağıdaki 4 ana grupta toplanmaktadır.

  • Motor Takozları (Konvansiyonel)
  • Hidrolik Motor Takozları
  • Şanzıman Takozları
  • Tork Kolları

Şanzıman Takozları

Şanzıman takozları, motor askı sistemlerinin bir diğer elemanıdır. Motor askı siteminin temel görevlerine ek olarak şanzımanda oluşabilecek ıslık sesinin önlenmesini de sağlarlar.

Geleneksel şanzıman takozları, vulkanize edilmiş kauçuk-metal parçalardan oluşur. Şanzıman takozlarının ana bileşeni olan lastiğin geometrisi ve hamuru, istenilen dinamik karakteristiğe uygun olacak şekilde tasarlanır ve geliştirilir.

 

Motor Bağlantıları

Motor bağlantılarının, bir başka deyişle  motor askı sistemlerinin temel görevi, motoru gövdeye bağlayarak ağırlığını taşımaktır.

Bununla birlikte,  yoldan gelen titreşimlerin etkisi altında hareket eden motorun titreşimleri de motor takozları üzerinden gövdeye iletilir.  Bu nedenle, düşük frekanslı titreşimlerin sönümlenirken yüksek frekanslı titreşimlerin gövdeden izole edilmesi de, motor takozlarının temel görevlerindendir.

Ayrıca motorun bu etkiler altında mevcut geometriye göre konumlanması ve üç yönde hareketinin paketleme koşullarına göre sınırlanması da takozların bir diğer görevidir.

Motor askı sistemini oluşturan motor bağlantıları vulkanize edilmiş kauçuk-metal parçalardan oluşur.  Firmamızda üretilen motor bağlantıları aşağıdaki 4 ana grupta toplanmaktadır.

  • Motor Takozları (Konvansiyonel)
  • Hidrolik Motor Takozları
  • Şanzıman Takozları
  • Tork Kolları

Tork Kolları

Tork kolları, motor askı sistemlerinin bir diğer elemanıdır. Güç grubunun özelliklerine bağlı olarak aynı motor askı sisteminde birden fazla sayıda kullanılabilir.

Tork kolları, motor takozlarında olduğu gibi güç grubundan gelen titreşimleri sönümlerken güç grubunun dönmesini de önler. Tork kollarının ana bileşeni olan lastiğin geometrisi ve hamuru, istenilen dinamik karakteristiğe uygun olacak şekilde tasarlanır ve geliştirilir.

Şasi Bağlantıları

Salıncak kolları, amortisörler ve motor traversi gibi şasi ve süspansiyon bileşenlerini monte etmek için standart kauçuk burçlar kullanılır. Burçlar ya da kauçuk burçlar bir çeşit titreşim sönümleyicidir. İki parçayı birbirine bağlayan kauçuk burçlar, üzerinden geçen enerjiyi sönümleyerek diğerine aktarır.

Yaygın olarak araç süspansiyon sistemlerinde kullanılan kauçuk burçlar, iki parçayı birbirine bağlarken bir miktar da hareket serbestliği sağlar. Bu hareket, süspansiyon parçalarının serbestçe hareket etmesine izin verirken, örneğin büyük bir tümsek üzerinden geçerken gürültünün ve küçük titreşimlerin aracın şasisine aktarılmasını en aza indirir.

Kauçuk burçların yanı sıra yay, amortisör gibi süspansiyon bileşenlerinin gövde ve kendi içlerindeki bağlantılarında da yine kauçuk parçalar kullanılır.

Binek araçlar için firmamızda üretilen şasi bağlantıları aşağıdaki 7 ana grupta toplanmaktadır.

 

Salıncak Kolu Burçları

Süspansiyon siteminde salıncak kolları ile mekanik travers arasında kullanılan burçlardır.  Salıncak kolu burcu ile, yoldan gelen titreşimlerin aracın şasisine aktarılması en aza indirilir.  Salıncak kolu burçlarının karakteristikleri, araçların sadece konforu üzerinde değil aynı zamanda yol tutuş performansı üzerinde de etkilidir.

İhtiyaca göre farklı tiplerde burçlar üretilebilmektedir. En yaygın burç tipleri şunlardır ;

  • Hidrolik
  • Boşluklu
  • Tek borulu
  • İki borulu
  • Üç borulu


Salıncak kolu burçlarının ana bileşeni olan lastiğin geometrisi ve hamuru, istenilen statik ve dinamik direngenliklere uygun olacak şekilde tasarlanır ve geliştirilir.

 

  

  

 

 

 

Şasi Bağlantıları

Salıncak kolları, amortisörler ve motor traversi gibi şasi ve süspansiyon bileşenlerini monte etmek için standart kauçuk burçlar kullanılır. Burçlar ya da kauçuk burçlar bir çeşit titreşim sönümleyicidir. İki parçayı birbirine bağlayan kauçuk burçlar, üzerinden geçen enerjiyi sönümleyerek diğerine aktarır.

Yaygın olarak araç süspansiyon sistemlerinde kullanılan kauçuk burçlar, iki parçayı birbirine bağlarken bir miktar da hareket serbestliği sağlar. Bu hareket, süspansiyon parçalarının serbestçe hareket etmesine izin verirken, örneğin büyük bir tümsek üzerinden geçerken gürültünün ve küçük titreşimlerin aracın şasisine aktarılmasını en aza indirir.

Kauçuk burçların yanı sıra yay, amortisör gibi süspansiyon bileşenlerinin gövde ve kendi içlerindeki bağlantılarında da yine kauçuk parçalar kullanılır.

Binek araçlar için firmamızda üretilen şasi bağlantıları aşağıdaki 7 ana grupta toplanmaktadır.

 

Denge Çubuğu Burçları

Denge çubukları viraja giren bir aracın yatmasına engel olmak için eklenir ve bu sayede aracın yol tutuş performansı iyileştirilir. Denge çubuğu burçları, denge çubuklarının araç gövdesi veya mekanik travers ile olan bağlantılarında kullanılır.  Denge çubuğu üzerinden gelen yol titreşimleri, denge çubuğu burçları tarafından sönümlenerek araca iletilir.

Denge çubuğu burçları ana bileşeni olan lastiğin geometrisi ve hamuru, istenilen statik ve dinamik direngenliklere uygun olacak şekilde tasarlanır ve geliştirilir.

 

Şasi Bağlantıları

Salıncak kolları, amortisörler ve motor traversi gibi şasi ve süspansiyon bileşenlerini monte etmek için standart kauçuk burçlar kullanılır. Burçlar ya da kauçuk burçlar bir çeşit titreşim sönümleyicidir. İki parçayı birbirine bağlayan kauçuk burçlar, üzerinden geçen enerjiyi sönümleyerek diğerine aktarır.

Yaygın olarak araç süspansiyon sistemlerinde kullanılan kauçuk burçlar, iki parçayı birbirine bağlarken bir miktar da hareket serbestliği sağlar. Bu hareket, süspansiyon parçalarının serbestçe hareket etmesine izin verirken, örneğin büyük bir tümsek üzerinden geçerken gürültünün ve küçük titreşimlerin aracın şasisine aktarılmasını en aza indirir.

Kauçuk burçların yanı sıra yay, amortisör gibi süspansiyon bileşenlerinin gövde ve kendi içlerindeki bağlantılarında da yine kauçuk parçalar kullanılır.

Binek araçlar için firmamızda üretilen şasi bağlantıları aşağıdaki 7 ana grupta toplanmaktadır.

 

Denge Çubuğu Bağlantısı

Denge çubukları viraja giren bir aracın yatmasına engel olmak için eklenir ve bu sayede aracın yol tutuş performansı iyileştirilir. Denge çubuğu bağlantısı, denge çubuklarının teker grubu ile olan bağlantılarında kullanılır.  Teker grubu üzerinden gelen yol titreşimleri, denge çubuğu bağlantısı tarafından sönümlenerek araca iletilir.

Denge çubuğu bağlantısı ana bileşeni olan lastiğin geometrisi ve hamuru, istenilen statik ve dinamik direngenliklere uygun olacak şekilde tasarlanır ve geliştirilir.

 

Şasi Bağlantıları

Salıncak kolları, amortisörler ve motor traversi gibi şasi ve süspansiyon bileşenlerini monte etmek için standart kauçuk burçlar kullanılır. Burçlar ya da kauçuk burçlar bir çeşit titreşim sönümleyicidir. İki parçayı birbirine bağlayan kauçuk burçlar, üzerinden geçen enerjiyi sönümleyerek diğerine aktarır.

Yaygın olarak araç süspansiyon sistemlerinde kullanılan kauçuk burçlar, iki parçayı birbirine bağlarken bir miktar da hareket serbestliği sağlar. Bu hareket, süspansiyon parçalarının serbestçe hareket etmesine izin verirken, örneğin büyük bir tümsek üzerinden geçerken gürültünün ve küçük titreşimlerin aracın şasisine aktarılmasını en aza indirir.

Kauçuk burçların yanı sıra yay, amortisör gibi süspansiyon bileşenlerinin gövde ve kendi içlerindeki bağlantılarında da yine kauçuk parçalar kullanılır.

Binek araçlar için firmamızda üretilen şasi bağlantıları aşağıdaki 7 ana grupta toplanmaktadır.

 

Amortisör Takozları

Amortisör takozları araçlardaki amortisörlerin gövde ile olan bağlantılarında kullanılır. Amortisör üzerinden gelen yol titreşimleri, amortisör takozları tarafından sönümlenerek gövdeye iletilir.  Bu sayede yapı kaynaklı gürültüler önlenir.

Ön süspansiyonlarda kullanılan amortisör takozlarında, direksiyon sisteminden gelen dönme hareketlerine de uygun olabilmeleri için rulman kullanılır.

Amortisör takozlarında kullanılan lastiğin geometrisi ve hamuru, istenilen statik ve dinamik direngenliklere uygun olacak şekilde tasarlanır ve geliştirilir.

 

Şasi Bağlantıları

Salıncak kolları, amortisörler ve motor traversi gibi şasi ve süspansiyon bileşenlerini monte etmek için standart kauçuk burçlar kullanılır. Burçlar ya da kauçuk burçlar bir çeşit titreşim sönümleyicidir. İki parçayı birbirine bağlayan kauçuk burçlar, üzerinden geçen enerjiyi sönümleyerek diğerine aktarır.

Yaygın olarak araç süspansiyon sistemlerinde kullanılan kauçuk burçlar, iki parçayı birbirine bağlarken bir miktar da hareket serbestliği sağlar. Bu hareket, süspansiyon parçalarının serbestçe hareket etmesine izin verirken, örneğin büyük bir tümsek üzerinden geçerken gürültünün ve küçük titreşimlerin aracın şasisine aktarılmasını en aza indirir.

Kauçuk burçların yanı sıra yay, amortisör gibi süspansiyon bileşenlerinin gövde ve kendi içlerindeki bağlantılarında da yine kauçuk parçalar kullanılır.

Binek araçlar için firmamızda üretilen şasi bağlantıları aşağıdaki 7 ana grupta toplanmaktadır.

 

Amortisör Burçları

Amortisör burçları, araçlardaki amortisörlerin tekerlek grubu ve gövde ile olan bağlantılarında kullanılır. Amortisör burçları ile, yoldan gelen titreşimlerin gövdeye aktarılması en aza indirilir. Bu sayede yapı kaynaklı gürültü engellenir. İç boru üzerine vulkanize edilmiş lastikten oluşur.  İsterlere göre bir veya iki borulu olarak üretilebilir.

Amortisör burçlarında kullanılan lastiğin geometrisi ve hamuru, istenilen statik ve dinamik direngenliklere uygun olacak şekilde tasarlanır ve geliştirilir.

 

 

Şasi Bağlantıları

Salıncak kolları, amortisörler ve motor traversi gibi şasi ve süspansiyon bileşenlerini monte etmek için standart kauçuk burçlar kullanılır. Burçlar ya da kauçuk burçlar bir çeşit titreşim sönümleyicidir. İki parçayı birbirine bağlayan kauçuk burçlar, üzerinden geçen enerjiyi sönümleyerek diğerine aktarır.

Yaygın olarak araç süspansiyon sistemlerinde kullanılan kauçuk burçlar, iki parçayı birbirine bağlarken bir miktar da hareket serbestliği sağlar. Bu hareket, süspansiyon parçalarının serbestçe hareket etmesine izin verirken, örneğin büyük bir tümsek üzerinden geçerken gürültünün ve küçük titreşimlerin aracın şasisine aktarılmasını en aza indirir.

Kauçuk burçların yanı sıra yay, amortisör gibi süspansiyon bileşenlerinin gövde ve kendi içlerindeki bağlantılarında da yine kauçuk parçalar kullanılır.

Binek araçlar için firmamızda üretilen şasi bağlantıları aşağıdaki 7 ana grupta toplanmaktadır.

 

Arka Köprü Burçları

Arka köprü başka bir deyişle burulma kirişi (Twist Beam), arka süspansiyonda en çok tercih edilen yarı bağımsız bir süspansiyon tipidir. Daha çok şehir içi kullanım için tasarlanan kompakt araçlarda kullanılır. Bununla birlikte küçük araçların neredeyse tümünde burulma kirişi yer alır. Bu kadar yaygın olarak kullanılmasının ana sebebi fiyat / performans oranının oldukça iyi olmasıdır.

Arka köprü burçları, burulma kirişini araç gövdesine bağlayan bir parçadır. Bu burçlar ile, yoldan gelen titreşimlerin gövdeye aktarılması en aza indirilir. Bu sayede yapı kaynaklı gürültü engellenir.

İç ve dış boru üzerine vulkanize edilmiş lastikten oluşur.

Arka köprü burçlarında kullanılan lastiğin geometrisi ve hamuru, istenilen statik ve dinamik direngenliklere ve deplasman limitlerine uygun olacak şekilde tasarlanır ve geliştirilir. Özel bir frekans aralığında yüksek sönüm değerlerinin istendiği durumunda ise hidrolik burçlar tercih edilir.

 

Şasi Bağlantıları

Salıncak kolları, amortisörler ve motor traversi gibi şasi ve süspansiyon bileşenlerini monte etmek için standart kauçuk burçlar kullanılır. Burçlar ya da kauçuk burçlar bir çeşit titreşim sönümleyicidir. İki parçayı birbirine bağlayan kauçuk burçlar, üzerinden geçen enerjiyi sönümleyerek diğerine aktarır.

Yaygın olarak araç süspansiyon sistemlerinde kullanılan kauçuk burçlar, iki parçayı birbirine bağlarken bir miktar da hareket serbestliği sağlar. Bu hareket, süspansiyon parçalarının serbestçe hareket etmesine izin verirken, örneğin büyük bir tümsek üzerinden geçerken gürültünün ve küçük titreşimlerin aracın şasisine aktarılmasını en aza indirir.

Kauçuk burçların yanı sıra yay, amortisör gibi süspansiyon bileşenlerinin gövde ve kendi içlerindeki bağlantılarında da yine kauçuk parçalar kullanılır.

Binek araçlar için firmamızda üretilen şasi bağlantıları aşağıdaki 7 ana grupta toplanmaktadır.

 

Yay Oturakları

Yay oturakları, bir araç süspansiyon sisteminde yayların düzgün çalışmasını sağlamada önemli rol oynarlar. Yay oturağı için ana tasarım kriteri, yayın uç şekline uygun olması gerektiğidir. Eğimli uç bobinli yaylar için eğimli yay oturakları kullanılır. Küçük çaplı uç bobinleri olan yaylar için ise daha özel küçük yay oturakları kullanılır.

Oldukça büyük yüklere maruz kalan süspansiyon yaylarının metal yüzeye temaslarını önledikleri için hem yüzeydeki aşınmaları hem de oluşacak sesi önlerler. Bu nedenle helisel yayların yapısal dayanımları üzerinde oldukça etkilidirler.

Yay oturaklarında kullanılan lastiğin geometrisi ve hamuru, istenilen statik ve dinamik direngenliklere uygun olacak şekilde tasarlanır ve geliştirilir.

 

İzolatörler ve Sönümleyiciler

Egzoz Bağlantıları

Egzoz askısı olarak da adlandırılan bu parçalar, egzoz sisteminin gövde bağlantılarında kullanılan kauçuk elemanlardır. Diğer tüm bağlantılarda olduğu gibi egzoz üzerindeki motor kaynaklı titreşimlerin gövdeye aktarılmasını önlemek için kullanılırlar. Bu sayede, yapı kaynaklı titreşim ve gürültüyü azaltırlar.

Egzoz askılarında kullanılan lastiğin geometrisi ve hamuru, istenilen statik ve dinamik direngenliklere uygun olacak şekilde tasarlanır ve geliştirilir.

 

İzolatörler ve Sönümleyiciler

Radyatör Bağlantıları

Radyatörler, otomobillerdeki motor soğutma sisteminin bir parçasıdır. Ana görevi, yanma sırasında motorda oluşan fazla ısının alınarak motorun ideal çalışma sıcaklığına getirilmesidir. Araç gövdesi ile olan bağlantılarında kauçuk bağlantılar kullanılır.

Radyatör üzerinde kullanılan güçlü motorlar, soğutma fanının dönüş hızının ve dengesiz kütlenin artışına neden olur. Bu da aracın içerisinde gürültü, titreşim ve sertlik (NVH) performansını olumsuz yönde etkiler. Bu nedenle,  radyatör sistemi araç gövdesine bağlanırken, üzerindeki bu titreşimlerin de araç gövdesinden yalıtılması gerekir.

Radyatör bağlantıları radyatör sistemindeki bu titreşimleri araç gövdesinden yalıtmak için kullanılır. Bu sayede yapı kaynaklı titreşim ve gürültü önlenmiş olur.